dinsdag 4 maart 2008

Hei hei!

De tijd gaat snel zeg! Het is al weer een week geleden dat ik met een beetje nieuws voor de dag kwam! Het was dan ook een superdrukke, en een superleuke week!

Er stond vanalles op de agenda:

Ik ben dinsdagavond met 2 finnen iets gaan drinken. Ik had gehoopt een supercoole "typische" bar te ontdekken, en dat viel wat tegen... Toch was het een zeer gezellige finse avond! Met fins bedoel ik dan: Alles wat de finnen zeggen is eerst gewikt en gewogen, ze zijn dus niet zo los als wij, belgen.

Donderdagavond was het ESN-sauna: een gemengde sauna ( zeer ongebruikelijk hier ) direct aan de halfbevroren zee gelegen. Koude douches zijn dus overbodig..! En erna was het barfly natuurlijk, onze wekelijkse erasmusafspraak! :D
( Het wordt steeds leuker, omdat je steeds meer of beter mensen kent, en dan komt het feestje vanzelf! )

Vrijdag werd dan opnieuw pizza-avond: dit keer nóg 10x leuker en lekkerder dan de vorige keer! Het was weer flatje vol..

de chefkoks:



Na zaterdag een beetje te kuieren in't stad hadden we 's avonds een kalliotrip gepland. Vorige week in de sauna hadden 2 finse meisjes ons aangeraden om daar eens naartoe te gaan als we nog eens "uit" gingen.

Eerst lekker gegeten bij Enrico en Matteo, en erna dan de bus genomen naar Kallio. Het leukste - naast de vele leuke pubs - was misschien wel de sneeuw! Het heeft ein-de-lijk (veel) gesneeuwd en elke keer brak dus een heus sneeuwbalgevecht uit. Super!







Zondag werd dan een typische zondag: skypen, kamer opruimen, was doen en tegen de avond zijn Matteo en Enrico nog langsgeweest om "salut" te zeggen: Enrico was op vakantie en vertrok al weer naar Padova.. Dit hebben we gevierd met een heerlijk belgisch gehaktbroodje :-)

's avonds zijn Lena, Honza en ik dan nog eens naar Kallio teruggeweest ( we krijgen er maar niet genoeg van ) om "Kola" te zoeken: deze bar staat in zowat alle gidskes als zijnde the place to be, dus daar moesten we zijn! Het werd een gezellige Corona-avond, de gidskes hebben gelijk...!!

Op thesisvlak alles goed: we doen nuttige dingen overdag -of we proberen toch- en mijn schrift wordt effenaan gevuld :-)

Verder zijn er ook leuke vooruitzichten: Deze week nog lekker thesissen en dan komt Elise vrijdag om Helsinki en omstreken onveilig te maken! jipie jee!

Nog een dankjewel voor alle fijne post,
en tot blogs!

Moi moi!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Al een geluk dat er daar sneeuw is! Hier voorspellen ze er en dan komt er niks van :-).

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx !
Joke

Anoniem zei

De foto's zien er leuk uit!
Wat Joke en ik ons eigenlijk afvroegen.... (al een hele tijd) Bij de foto's van carnaval é, wie is die ene die niemand blijkt te kennen? é?! :p En wat maakt haar zo speciaal da ze hier een plaatsje krijgt? Probeer da maar ne keer uit te leggen :)
Maak er nog een leuke week van en maak bijzonder veel plezier met Elise. Ma jullie kennende, zal da ni vree moeilijk zijn é.
Tot msn's, mails... De wekelijke nieuwsbrieven uit het Moermankamp zullen niet uitblijven. (vanaf nu moet je bij grijze modussen ook aan Moerman denken... ook al zijn gele kangoo's net iets opvallender zeker?) Liiiiezaaa

sarah zei

Haha lieza!
'k had de vraag al eerder verwacht :p
Ik denk dat je het gewoon aan de verkeerde mensen hebt gevraagd, en dat daarom "niemand" ze kende :-)
Het is Ellen de kapster uit Kleit. En eigenlijk kan ik mij herinneren dat je dat de avond zelf ook gevraagd had..
't is goed voor ene keer é!
Ik zal dan vanaf nu ook officieel bij grijze modussen aan gele kangoos denken..

Anoniem zei

Cool, voor de sneeuwbalgevechten alleen al wil ik ook wel eens naar Finland gaan. Het school/thesis-werk is daar precies bijzaak:)

Hebt hier ondertussen wel een heuse betoging in Gent gemist van NSV tegen de extreemlinksen. Ik heb alleen het leger politiemensen gezien en de helikopter die veel te lang in de lucht bleef hangen en me 's nachts wakker hield.

Kzal eens aan 'mijn finse contacten' paul aka Dune en tero aka scorpio vragen als zij nog leuke plekjes of must-see's kennen in Helsinki...

Anoniem zei

Tis juust! Ik dacht dat ze er anders uitzag, maar bon :) Was dat die met haar schattige kleinen? (de brandweerman) of was dat nog iemand anders? Op den duur weet ik het ni meer ze. :)

Griet zei

hallo Sarah,

ik wil je veel plezier toewensen daar in het mooie Helsinki ... maar zo te zien heb je al veel plezier ... geniet ervan !

groetjes van je buurmeisje, Griet
ps_ die thesis wil ik later wel eens lezen

sarah zei

ik ga jullie allemaal met plezier mijn mooie thesis laten lezen, geen probleem :-)
( en het zal interessant zijn hoor! )

er wordt hier ook nog gewerkt, maar dat is niet zo leuk om over te schrijven, vandaar dat het misschien lijkt alsof ik hier niets uitspook! haha

dada!

@ lieza: idd, het is "dedie"
@ kleinen redant: ik veronderstel dat het cybervrienden zijn?! :-)
@ griet: hartelijken dank! ik doe mijn best! :-)

Anoniem zei

Haha, dan verdient hare kleinen een plaatsje hier op de blog. Zo ne cutie! :)
Mijne wekelijkse nieuwbrief komt er aan hoor. Kheb alleen ni veel deftigs te melden. Daarom tijdelijk een tweewekelijkse :p
Doooeei x