dinsdag 26 februari 2008

Ik ben hier nu exact 20 dagen: een mooie gelegenheid om nog eens een blogpostje te placeren!

Op thesisvlak is het nog altijd zoeken en afwachten. Niet echt mijn ding, maar zoals Lien het daarnet zei: " we kunnen er maar beter aan wennen, 't zal toch niet veranderen " :-)
dus dat doen we dan hé :D
Al is er vandaag wel een redelijk grondig gesprek geweest met de begeleidster om toch een beetje zicht te krijgen op het werk dat ons nog te wachten staat..
Ik kijk er naar uit, naar dat werk :-)

Het afgelopen weekend was vrij rustig. Als we het weekend voor even laten beginnen op donderdag was er het esn-feestje met de buddyvrienden, dat ik bijzonder geslaagd vond.
Dan was er ook nog het chinees "feestje": vegetarisch -niet zo lekker- chinees eten, muffins zonder boter, gezang alom en cola a volanté! hiep hoi!
Het was ook tijd om een beetje bij te chatten/skypen, en dat is dan ook gebeurd. Over 20 dagen valt al heel wat te vertellen blijkbaar..

Verder heeft na het eerste postpakketje, ook het tweede de weg naar Väinö Auerin Katu gevonden! Het werd opnieuw met open armen ontvangen, opgegeten en gelezen :-)
Dankuwel daarvoor!

Nog een paar tips/weetjes voor als iemand van jullie van plan is ooit naar hier te komen:
- het 3 suklaata-ijs van Valiojäätelö is geen aanrader, want het smaakt niet naar chocolade :-)
- finse sterren zijn niet zoals de onze: blijkbaar helpt het niet om hier een wens te doen als er ene valt, die komt toch niet uit..
- het betaalbaar bier wordt hier, denk ik, aangelengd met 1/4 water
- de post is hier efficient én open op zondag. Nu doet Helsinki Maldegem toch wel een poepie ruiken..
- als je hier €10 herlaadt, komt er automatisch €11,5 bij. Ze hebben hier dringend nood aan wat wiskundigen denk ik..
- uff is echt wel hot blijkbaar
- voor een postje aan de desk van het toeristenbureau, is engels blijkbaar geen vereiste
- .. ( nog aan te vullen )


Tot de volgende
Näkemiin

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Sarah,

Leuk dat we van je avonturen op de hoogte kunnen blijven via deze blog!
Kun je jouw adres ook eens online zetten?

X anoniempje ('t moet een verrassing blijven) :-)

sarah zei

doorgaans ben ik tegen anoniempjes maar ik zal een uitzondering maken :-)

Sarah de Mûelenaere
Väinö Auerin Katu 3Q 060
00560 Helsinki
FINLAND

alstublieft,
en tot een volgende blogpost!